جهش در شیب (Hill Bounding)

       

دکتر ابوالفضل جوادی

در چارچوب تمرین های شیب (تپه)، پس از تمرین هوازی در شیب و خیز شیب، نوبت به تمرین سنگین تری به نام جهش شیب یا جهش تپه می رسد. محل این تمرین مانند تمرین های پیشین، یک سربالایی با مسافت کافی است که بتوان روی آن بالا و پایین رفت. مانند هر تمرین دیگر، از شیب کم و مسافت کوتاه آغاز کنید و کم کم بار تمرین را افزایش دهید. هدف از تمرین جهش، افزایش قدرت انفجاری است که برای فرار از شرایط اضطراری به آن نیاز داریم. در این تمرین، طول گام ها و سرعت دویدن اهمیتی ندارد. آنچه مهم است، ارتفاع جهش و زمان حضور در هواست. فاکتورهای پیشرفت در این تمرین عبارتند از : افزایش شیب، مسافت، سرعت، تکرارها و بار (کوله، وزنه و …). 

برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید 

Leave a Comment

شماره تماس ما : ۶۶۷۱۲۲۴۳ – (۹۸۲۱+)
ArabicChinese (Simplified)Chinese (Traditional)DutchEnglishFrenchGermanItalianPersianPortugueseRussianSpanishTurkish