اخباراخبار کارگروه باشگاه هااخبار کارگروه ها

گزارش شانزده‌امین نشست اعضای کارگروه باشگاه های کوهنوردی انجمن کوهنوردان ایران

یکشنبه ۳ آذر ۹۸
مکان باشگاه کوهنوردی ماهین

در این نشست ابتدا جناب محمود نظریان رییس دوره ای این کارگروه با خوش آمدی گویی به حضار ضمن توضیح اهداف تشکیل این کارگروه بار دیگر پیشنهاد انجمن کوهنوردان ایران را مبنی بر تشکیل برخی از جلسات باشگاه های کوهنوردی در محل دفتر این انجمن را یادآوری نمود.
سپس جناب قدرت اشتری مدیر عامل باشگاه ماهین طی سخنان کوتاهی ضمن معرفی این باشگاه به حضار حاضر در جلسه خیر مقدم گفتند .

بخش عمده این نشست به بررسی شیوه نامه و طرح درس ابلاغ شده (کوهپیمایی همگانی) به باشگاه های کوهنوردی بود که توسط فدراسیون کوهنوردی تدوین گشته است.
در این نشست جناب مجید حسین پور رییس کمیته کوهپیمایی همگانی فدراسیون کوهنوردی و جناب داود احمدیان مسئول آموزش این کمیته شرکت داشتند که ضمن تشریح روند تشکیل این کمیته به توضیح شیوه نامه و طرح درس آن پرداختند.
جناب حسین پور اعلام کردند با سفر به چند کشورهای اروپایی و با الهام و کمک گرفتن از پروژه های بنیادی ۱۹۰ کشور جهان در خصوص ورزش همگانی با طرحی موسوم به TFISA اطریش ، آموزش کوهپیمایی همگانی را تا کنون در ۲۱استان کشور با شرکت صدها نفر از میان دانش آموزان، خانواده ها و افراد عادی با موفقیت اجرا کرده اند و اضافه کردند که بودجه اجرای آن از طرف وزارت ورزش و جوانان تامین و در اختیار فدراسیون کوهنوردی قرار گرفته است.

در این بین سئوالات و ابهامات این طرح از طرف مدیران باشگاه های حاضر در جلسه یک به یک مطرح و آقای حسین پور جواب گوی آن ها شدند.
از عمده این سئوالات و ابهامات میتوان به موارد زیر اشاره نمود؛
✓مشکلات در روند ثبت نام متقاضیان در پرتال سایت فدراسیون
✓مسایل مالی و دست مزد مربیان و برگذارکنندگان
✓سود مالی باشگاه ها
✓بیمه شرکت کنندگان
✓مسئولیت های مدنی مدیران باشگاه ها در قبال حوادث احتمالی
✓ایاب و ذهاب ، پذیرایی از شرکت کنندگان
✓چگونگی جذب متقاضیان
✓برگذاری در فضای کوهستان یا سالن های متفرقه
✓آسیب های زیست محیطی احتمالی این طرح
✓اسپانسرها
✓نحوه آموزش کودکان
و …..

در این نشست جناب حسن رهنما مسئول هیات کوهنوردی شهریار به عنوان اولین هیاتی که در استان تهران با ۶۰ نفر متقاضی این کلاس را برگذار کرده بودند، توضیحات جامع ای ارائه نمودند و متذکر شدند از طریق رایزنی با وزارت آموزش و پرورش و جذب اسپانسر قادر به اجرای این طرح شدند.

آقای مجید دلنوا به عنوان مسئول کمیته کوهپیمایی همگانی هیات کوهنوردی استان تهران نیز در این خصوص سخنانی ایراد نمودند‌ و اضافه کردند هر چه سریعتر هر باشگاه متقاضی اجرای این طرح، نماینده ای را به هیات استان معرفی نمایند‌

آخرین سخنان جلسه را جناب محمود نظریان برعهده داشتند که ضمن تشکر مجدد از مدیران گرامی باشگاه ها و آقایان حسین پور و احمدیان و اشتری متذکر شدند پایه اولیه این طرح در دهه های گذشته در فدراسیون کوهنوردی توسط ایشان و دیگر دوستان همنورد اعلام و برنامه ریزی گردیده بود.

در پایان مقرر گردید در نشست آتی کارگروه این طرح بار دیگر در بین مدیران باشگاه ها مطرح و اعلام نظر نهایی شود‌.
اکثر مدیران باشگاه ها براین باور بودند که چنانچه قبل از ابلاغ این طرح و شیوه نامه از باشگاه های کوهنوردی نظر خواهی به عمل می آمد احتمالا نواقص و کاستی های آن کمتر به چشم می خورد.
هر چند بیشتر مدیران باشگاه ها با اجرای این طرح موافق بودند اما مسئول محترم باشگاه دماوند آقای زرین قلم با ارتباط ماهوی این طرح با اهداف ورزشی و حرفه ای این ورزش و فدراسیون کوهنوردی مخالفت نمودند.

تاریخ نشست بعدی به زودی اعلام خواهد شد.

در این نشست از میان هجده باشگاه عضو این کارگروه مدیران یازده باشگاه کوهنوردی استان تهران به شرح زیر حضور داشتند؛
آقایان و خانم ها:
محمود نظریان باشگاه بهمن، حسن زرین قلم باشگاه دماوند، فریده یزد آبادی باشگاه آرش، مجید دلنوا باشگاه سلام همنورد، مجید بهبودی باشگاه برگ جهان، علیرضا زارعی باشگاه اقلیم چهارم، اسماعیل اسماعیل زاده باشگاه هیماچال، ناصر اسدی باشگاه همراهان طبیعت اندیشه آقایان پور نژاد و حسام و خانم شمس از باشگاه اوژن، آقای اشتری و خانم محرابی از باشگاه ماهین
صورت جلسه از ذبیح اله حمیدی باشگاه اسپیلت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا