اخبار دفترمرکزی

نخستین جلسه آنلاین (غیرحضوری) انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد

تاریخ برگزاری : 1399/01/25

موضوع جلسه:

        معرفی طرح جدید وب سایت انجمن

        تقسیم مسئولیت تولید محتوای بخش های مختلف سایت در کارگروه ها و همکاران

        پرسش و پاسخ در خصوص ویژگی ها و قابلیت های طرح جدید

صورتجلسه با توضیح مختصری پیرامون پیاده سازی طرح جدید وب سایت انجمن، ویژگی ها و ظرفیت های آن و در ادامه شرح مطالب مطرح شده به تفکیک بخش های مختلف اطلاعاتی آن، به شرح زیر تقدیم میگردد.

شرح اجرای طرح جدید وب سایت انجمن و امکانات آن

پروژه طرح جدید وب سایت انجمن کوهنوردان ایران از ابتدای سال 1399 با اتکا به منابع انسانی انجمن آغاز و در تاریخ 22 /01/1399 به بهره برداری رسید. این پروژه بر پایه نرم افزار WordPress، مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP بنا گردیده است.

ماهیت وب سایت انجمن کوهنوردان ایران، یک وب سایت خبری بوده و انعکاس دهنده اخبار فعالیت های انجمن مبتنی بر اساسنامه و در راستای اهداف آن می باشد. معماری اطلاعات وب سایت به گونه ای طراحی گردیده است که، بیانگر فغالیت کارگروه های انجمن در حوزه های تخصصی مربوطه بوده و همچنین جایگاهی جهت انعکاس اخبار فعالیت های نمایندگان محترم در شهرستان ها ی مختلف می باشد.

طراحی وب سایت بگونه ای می باشد که، آخرین محتوای تولید شده توسط دفتر مرکزی وکارگروه های آن و یا نمایندگان محترم شهرستان ها بصورت خودکار در صفحه نخست نمایش داده میشود. آرشیو محتوای تولید شده توسط هر بخش ، از منوی اصلی وب سایت، گزینه اخبار قابل دسترسی می باشد. همچنین از نوار ابزار سمت راست صفحه، بخش دسته بندی اخبار، میتوان به لحاظ آماری به تعداد محتوای تولید شده در هر بخش پی برده و به آن دسترسی پیدا کرد.

در اینجا شایسته است تا از همکاری داوطلبانه دوستان و همکاران خود در انجمن، در ایام تعطیلات نوروزی که با همت و پشتکار مثال زدنی و بدون هیچگونه منافع شخصی در این پروژه مشارکت کردند، کمال سپاسگزاری را به عمل آوریم. لازم بذکر می باشد، این دوستان هسته واحد فن آوری اطلاعات (IT) انجمن را بنا گذاشته اند تا بتدریج با جذب نیروهای انسانی مجرب این واحد بتواند پاسخگوی کلیه نیازهای انجمن در حوزه فن آوری اطلاعات باشد.

آقای امیرحسین صالحی (بخش فنی و زیر ساخت وب سایت)

 آقای اشکان آرونی (بخش تولید محتوای وب سایت)

دست شما را به گرمی می فشاریم و برای شما آرزوی سلامتی داریم.

 

توجه: از همکاران دفتر مرکزی خواهش میکنیم از طریق آقای مشیر هاشمی (09124837029) (It@alpineclub.ir) اقدام به ارسال مطالب جهت درج در وب سایت بفرمایند. همچنین از نمایندگان محترم شهرستان خواهش میکنیم از طریق آقای کامبیز بختیاری (09121675836) اقدام به ارسال مطالب جهت درج در وب سایت بفرمایند. با سپاس از همراهی شما

 

گزارش مطالب و پیشنهاد های مطرح شده در جلسه، پیرامون بخش های مختلف سایت توسط مسئول بخش مربوطه

لازم بذکر است محتوای هر بخش از سایت حاصل تلاش مسئول آن بخش بوده و مسئولیت نظارت بر صحت محتوای درج شده در آن بخش به عهده ای ایشان می باشد.

 

بخش درباره ما و کتابخانه

مسئول مربوطه : محمد نوری – بازرس محترم انجمن

بخش ارتباط با ما دارای محتوای هویتی انجمن بوده و بیانگر جایگاه حقوقی انجمن می باشد.

کتابخانه الکترونیک وب سایت حاصل سال ها تلاش انجمن در جهت گردآوری و نگهداری از سرمایه فرهنگی جامعه کوهنوردی ایران و جهان می باشد. بخش کتابخانه وب سایت در حال بارگذاری تدریجی و روزانه نسخه های الکترونیک کتاب های موجود در کتابخانه انجمن می باشد. همچنین نقشه های توپوگرافی موجود در کتابخانه، بخش دیگری از خدمات انجمن به جامعه کوهنوردی می باشد. این آرشیو در حال حاضر دارای 109 نقشه توپوگرافی با ابعاد استاندارد و قابل چاپ خواهد بود که به تدریج در حال بارگذاری می باشد. این نقشه ها به شرط چاپ صحیح و فنی دارای قابلیت استفاده عملی در طرح درس های نقشه خوانی و کار با قطب نما و همچنین پیمایش برنامه های کوهنوردی را دارند. بخش موزه وب سایت از جمله طرح های توسعه سایت می باشد. که در آینده نزدیک شاهد آن خواهید بود. با سپاس از حضور آقای نوری در جلسه.

 

 

بخش اخبار / دفتر مرکزی

مسئول مربوطه : آقای احسان افکاری – مسئول محترم روابط عمومی انجمن

متاسفانه ایشان در جلسه حضور نداشتند. گویا مشکلاتی در خصوص سلامتی نزدیکان ایشان پیش آمده. برای ایشان آرزوی رفع مشکلات پیش آمده و سلامتی عزیزان ایشان را داریم.

این بخش انعکاس دهنده کلیه رویدادهای فرهنگی و ورزشی مطرح شده در دفتر مرکزی انجمن می باشد.

 

 

بخش اخبار / کارگروه ها / کارگروه نمایندگی ها

بخش نمایندگی ها / اطلاعات هویتی نماینده

مسئول مربوطه : آقای کامبیز بختیاری – مسئول محترم کارگروه نمایندگی های انجمن

آقای بختیاری تاکید داشتند که اخبار مربوط به فعالیت های فرهنگی و ورزشی نمایندگی های انجمن، بصورت موثر در وب سایت انعکاس داده شود. برای ایشان توضیح داده شد که در بخش اخبار / دفاتر نمایندگی ها  برای هر نمایندگی بخش خبری مستقل در نظر گرفته شده که اخبار مذکور را در بر میگیرد. همانطور که در بخش معرفی ویژگی های وب سایت توضیح داده شد، آخرین اخبار حاصل از فعالیت نمایندگان محترم بلافاصله بعداز درج در بخش مربوطه بصورت خودکار در صفحه نخست سایت نمایش داده خواهد شد. با سپاس از حضور آقای بختیاری در جلسه.

 

 

بخش اخبار / دفاتر نمایندگی ها

مسئول مربوطه : فردی که نمایندگی به نام ایشان در قمست نمایندگی های منوی اصلی سایت درج شده

در سخن نخست تقاضا داریم نمایندگان محترمی که اطلاعات هویتی ایشان در بخش نمایندگی ها وب سایت درج نشده، اقدام به ارسال اطلاعات هویتی خود منطبق با الکوی اطلاعاتی درج شده به آقای بختیاری، مسئول محترم کارگروه مربوطه بفرمایند.

بخش اخبار / دفاتر نمایندگی ها با هدف انعکاس فعالیت های فرهنگی، ورزشی نمایندگان محترم، در چهارچوب اساسنامه و آیین نامه های مربوطه، در نظر گرفته شده است. نمایندگان عزیز میتوانند بعنوان بدنه اصلی انجمن ، از طریق جایگاه درنظر گرفته شده برای ایشان بر روی وب سایت انجمن، کلیه اعضا ی خود و سایر نمایندگی ها را در جریان فعالیت فرهنگی و ورزشی خود قرار دهند.

نمایندگان محترم توجه داشته باشند. ارسال این اطلاعات از طریق مسئول کارگروه مربوطه ( آقای کامبیز بختیاری) امکان پذیر می باشد.

 

 

بخش اخبار / کارگروه ها / باشگاه ها

مسئول مربوطه : آقای ذبیح اله حمیدی

متاسفانه ایشان در جلسه حضور نداشتند.

این بخش ظرفیت زیادی جهت توسعه دارد. از جمله انعکاس اخبار مربوط به نشست نمایندگان باشگاه ها و صورتجلسه های مربوطه را میتوان نام برد. بدیهی است این آرشیو میتواند بصورت ماندگار انعکاس دهنده فعالیت های صنفی باشگاه داران باشد. همچنین در آینده امیدواریم با همکاری مسئول محترم کارگروه باشگاه ها ، در منوی اصلی سایت بخشی را همانند بخش نمایندگی ها برای باشگاه ها داشته باشیم. در این بخش میتوان به معرفی اطلاعات هویتی (نام مدیر باشگاه، آدرس، شماره تماس، لینک وب سایت)  و همچنین مختصری از تاریخچه باشگاه پرداخت.

 

بخش اخبار / کارگروه ها / دیدبان کوهستان

بخش پیشگامان / کوهنوردی ایران

مسئول مربوطه : آقای عباس محمدی

آقای عباس محمدی از چهره های فعال وشناخته شده، حفظ سرمایه ملی طبیعت ایران می باشند. سال های زیادی از عمر گرانبهای خود را برای حفظ محیط طبیعی کوهستان های ایران سرمایه گذاری کرده اند. حضور ایشان در این کارگروه میتواند منبع تولید محتوای ارزشمندی از منابع طبیعی ایران باشد. اولین پیشنهاد ایشان اختصاص بخشی از وب سایت با عنوان ارزش های طبیعی و فرهنگی توچال بود. به دلیل جاری بودن این بحث در حوزه منابع طبیعی کشور و اهمیت آن، بلافاصله بخشی در نوار سمت راست وب سایت انجمن به این مطلب اختصاص داده شده است.

همچنین محتوای بخش پیشگامان کوهنوردی ایران، حاصل تلاش ایشان می باشد. از تمامی دوستان و همکاران انجمن خواهش میکنیم جهت توسعه و ارتقای کیفی این بخش با ایشان همکاری نمایند.

آقای محمدی از حضور شما در جلسه سپاسگزاریم.

 

بخش اخبار / کارگروه ها / آموزش

مسئول مربوطه : آقای دکتر ابوالفضل جوادی

متاسفانه ایشان بدلیل مشکلات فنی موفق به برقراری تماس و حضور در جلسه نشدند. به هرحال کسب تجربه های جدید مشکلات خاص خودش را دارد. اما مطمئن هستیم با کسب تجربه و پشت سر گذاشتن این مشکلات، دستاوردهای با ارزشی نصیب سازمان ها و تشکل ها خواهد شد.

آقای دکتر جوادی از کوهنوردان و پزشکان قدیمی و با تجربه در حوزه کوهنوردی هیمالیا هستند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پربار شدن بخش آموزش وب سایت توسط مقاله های ارزشمند ایشان باشیم.

 

بخش اخبار / کارگروه ها / بین الملل

مسئول مربوطه : عباس ثابتیان

آقای عباس ثابتیان از کوهنوردان قدیمی، فعال و آشنا با سازمان تشکل های کوهنوردی خارج از کشور می باشند. ایشان عضو آلپاین کلاب آمریکا می باشند و به دلیل تجربه زیاد در خصوص نحوه فعالیت تشکیلات کوهنوردی در خارج از کشور میتوانند موجب نوآوری در ایجاد محتوای بخش کوهنوردی بین الملل باشند. طبق راهنمای های ایشان در خصوص تولید محتوای بخش کارگروه بین الملل ،قرار بر این شد که، با اتکا به تجربه ایشان، انجمن در این حوزه محتوای متفاوت با تجربه فعلی جامعه کوهنوردی کشور، برای مخاطبین خود به همراه بیاورد. با سپاس از حضور آقای ثابتیان در جلسه.

 

تصاویر جلسه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا