کارگروه بین الملی

مسئول کارگروه بین الملی - ( اخبار و مقاله ها )

 نام: عباس ثابتیان

ایمیل: sabetian@yahoo.com
تلگرام: AbbasSABETIAN@


معرفی کار گروه :

از میانه سال‌های ۸۰ در کنار فعالیت‌های عمومی انجمن چون برگزاری نشست‌های ماهانه، پژوهش در زمینه کوه‌نوردی و کوه‌ها، تلاش برای حفظ محیط‌های کوهستانی،‌ پشتیبانی از کوه‌نوردان و سازمان‌های کوه‌نوردی و حمایت از حرکت‌های نو با توجه به معیارهای جهانی، موضوع برقراری رابطه با سازمان‌های مشابه خارجی هم اهمیت می‌یافت.
بدیهی است که برای ارتقای سطح کوه‌نوردی در ایران لازم بود ما با پیش‌رفت‌ها و تجربه‌های کوه‌نوردی در دیگر نقاط جهان بیشتر آشنا شویم و این ضرورت انجمن را آرام آرام به برقراری ارتباط‌ با سازمان‌های کوه‌نوردی در دیگر کشورها واداشت.
در سال ۱۳۸۶ با کمک کوه‌نورد قدیمی و از اعضای انجمن، ابراهیم نوتاش تماس و روند کار مشترک با فرانسوی‌ها آغاز شد و شکل گرفت تا در سال ۱۳۸۶ به برگزاری دوره آموزش دیواره‌نوردی در پل‌خواب انجامید که جمعی از بهترین سنگ‌نوردان و دیواره‌نوردان کشور در آن به تبادل تجربه با مربیان فرانسوی پرداختند و طبیعی است که معرفی دیگر جاذبه‌های سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی کشور هم در دستور کار انجمن قرار داشت.
در پایان این دوره فرانسوی‌ها میزبانی شش نفر از سنگ‌نوردان و یخ‌نوردان ایرانی را برای حضور در جشنواره یخ‌نوردی اکرن در فرانسه پیشنهاد دادند و این خود زیربنای خوبی شد برای برگزاری جشنواره‌یخ‌نوردی و ورزش‌های زمستانی انجمن که ده سال پی‌درپی و با کیفیت بسیار بالا انجام گرفت.
کار با فرانسوی‌ها به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن، سازمان کوه‌های بلند فرانسه (GHM) و بخش فعالیت‌های فرهنگی سفارت فرانسه در تهران منجر شد که بر اساس آن فرانسوی‌ها به ایران آمدند، ایرانیان برای یخ‌نوردی و کوه‌نوردی و صعود مون‌بلان به فرانسه سفر کردند و کلاس ویژه‌ای برای آموزش زبان فرانسه برای کوه‌نوردان و گردش‌گران در بخش آموزش سفارت در تهران تشکیل شد.
انجمن هم‌چنین کارهای مشترکی با انجمن کوه‌نوردان آمریکا از جمله برنامه تبادل کوه‌نورد به انجام رساند که علاوه بر انتقال تجربه‌های ورزشی، نقش بسیار مهمی در نزدیکی فرهنگی و اجتماعی کوه‌نوردان آمریکایی و ایرانی ایفا کرد.
حضور انجمن در نمایش‌گاه بین‌المللی کتاب کوهستان از سال ۲۰۱۰ در شهر پسی فرانسه و معرفی کوه‌های ایران به علاقه‌مندان اروپایی از کارهای باارزش دیگری است که در بخش فعالیت‌های بین‌المللی صورت گرفته است.
بخش روابط بین‌المللی انجمن کارهای پرشماری انجام داده است و برنامه‌هایی دیگری هم برای آینده پیش‌بینی کرده است که در بخش خبرهای انجمن به اطلاع دوست‌داران خواهد رسید.

دکمه بازگشت به بالا